قطبی: با کریمى‌ مشکلى‌ ندارم‌ - پرسپولیس سرور استقلال

قطبی: با کریمى‌ مشکلى‌ ندارم‌

 

ghotbi9.jpgپرسپولیس‌ با افشین‌ قطبى‌ همچنان‌ تیم‌ بدون‌ شکست‌ لیگ‌ برتر است‌ و البته‌ سرمربى‌ این‌ تیم‌ مى‌خواهد با شکست‌ صبا و سپاهان، نیم‌فصل‌ را بدون‌ شکست‌ به‌ پایان‌ برساند. دیروز فرصتى‌ دست‌ داد تا دقایقى‌ با سرمربى‌ این‌ تیم‌ حرف‌ بزنیم. این‌ گفتگو را بخوانید:

راستى‌ مشکلاتتان‌ با کریمى‌ حل‌ شد؟
مشکل، چه‌ مشکلی؟ او حرفهایى‌ زده‌ و گفته‌ بود 20 روزه‌ منچستریونایتد را مى‌بریم. من‌ هم‌ گفتم‌ به‌جاى‌ حرف‌ زدن‌ باید عمل‌ کرد. حرف‌ من‌ این‌ بود که‌ آنها اول‌ همدان‌ را ببرند، بعد بروند سراغ‌ منچستر البته‌ برخى‌ها مى‌خواهند ما را وارد حاشیه‌ کنند. وقتى‌ شما راجع‌ به‌ کریمى‌ و استقلال‌ حرف‌ مى‌زنید خب‌ حاشیه‌ درست‌ مى‌شود. ببینید من‌ دوست‌ دارم‌ استقلال‌ خوب‌ باشد چرا که‌ هر دو تیم‌ پرسپولیس‌ و استقلال‌ هواداران‌ زیادى‌ در فوتبال‌ ایران‌ دارند و بهتر است‌ آنها هم‌ مثل‌ پرسپولیس‌ نتیجه‌ بگیرند. من‌ دوست‌ دارم‌ پرسپولیس‌ اول‌ شود استقلال‌ دوم.

 

راستى‌ از تعلیق‌ احتمالى‌ فوتبال‌ خبر داری؟
خیلى‌ متأ‌سفم‌ که‌ فدراسیون‌ ما هنوز «پرزیدنت» ندارد و البته‌ سرمربى‌ هم‌ نداریم، درحالى‌ که‌ باید براى‌ جام‌جهانى‌ برنامه‌ریزى‌ کنیم.

راستى‌ خبر حضور احتمالى‌ کاپلو را شنیده‌ای؟
بله‌ از طریق‌ روزنامه‌ها مطلع‌ شدم‌ اما خیلى‌ بعید است‌ که‌ مربیانى‌ در حد کاپلو، هیدینک‌ و فرگوسن‌ حاضر شوند به‌ ایران‌ بیایند و دو سال‌ در شرایط‌ سخت‌ مربیگرى‌ کنند. آنها به‌راحتى‌ مى‌توانند تیمهاى‌ بزرگ‌ دنیا را هدایت‌ کنند، البته‌ اگر 6 ماه‌ مانده‌ به‌ جام‌جهانى‌ زمان‌ داشتیم‌ و صعود کرده‌ بودیم، ممکن‌ است‌ یک‌ مربى‌ بزرگ‌ به‌ خاطر اینکه‌ در جام‌جهانى‌ روى‌ نیمکت‌ قرار گیرد هدایت‌ تیمى‌ مثل‌ ایران‌ را برعهده‌ بگیرد.

به‌ نظر شما ایران‌ از چه‌ سبکى‌ باید مربى‌ جذب‌ کند؟
فکر مى‌کنم‌ ما فقط‌ یک‌ مربى‌ لازم‌ نداریم‌ بلکه‌ یک‌ تیم‌ کامل‌ فنى‌ مى‌خواهیم‌ و البته‌ تا زمانى‌ که‌ رئیس‌ فدراسیون‌ مشخص‌ نشود، هیچ‌ اقدامى‌ نمى‌شود انجام‌ داد.

راستى‌ از صباباترى‌ چقدر شناخت‌ دارید؟
«صبا» تیم‌ خوبى‌ است‌ من‌ بازى‌ آنها را دیده‌ام‌ و شناخت‌ دقیقى‌ از آنها به‌دست‌ آورده‌ام‌ و مى‌دانیم‌ که‌ آنها بالاى‌ جدول‌ هستند، اما ما هیچ‌ چاره‌اى‌ نداریم‌ به‌ غیر از کسب‌ هر 6 امتیاز بازى‌ صبا و سپاهان.

راستى‌ نتایج‌ تیم‌ پروین‌ را دنبال‌ مى‌کنی؟
بله‌ بیشتر از طریق‌ روزنامه‌ها پیگیرى‌ مى‌کنم. امیدوارم‌ آنها موفق‌ عمل‌ کنند.

راستى‌ اگر استیل‌آذین‌ به‌ لیگ‌ برتر بیایید و به‌ شما پیشنهادى‌ بشود، قبول‌ مى‌کنید؟
البته‌ من‌ در بهترین‌ تیم‌ ایران‌ مسئولیت‌ دارم‌ و فکر مى‌کنم‌ اگر بخواهم‌ از پرسپولیس‌ به‌ تیم‌ دیگرى‌ بروم‌ اسم‌ آن‌ تیم‌ «تیم‌ملی» است‌ نه‌ تیم‌ استیل‌آذین‌ یا دیگرى.‌ بالاخره‌ پرسپولیس‌ محبوب‌ترین‌ تیم‌ ایران‌ است.